TIR sistem

TIR konvencija je značajna upravo za tranzitni promet budući da se ona na njega odnosi. Carinski tranzitni sistem TIR je osmišljen da maksimalno olakša međunarodno kretanje roba pod carinskim pečatom.

Ovakav sustav zanimljiv je i transportnim operaterima i carinskoj upravi zbog svoje jednostavnosti i učinkovitosti, ali i zbog toga što tranzitnim državama garantira pokrivanje carina i poreza u slučaju zloupotrebe (krijumčarenja).

Prednosti koje omogućava TIR sistem

1. Prednosti za transport i trgovinu (općenito):

  • smanjuje troškove transporta smanjujući formalnosti i kašnjenja u tranzitu,
  • olakšava kretanje u tranzitu primjenom standardizirane regulative i dokumentacije i,
  • kao krajnji rezultat, potiče razvitak međunarodne trgovine.

2. Prednosti za prijevoznike:

  • roba se kreće preko međunarodnih granica s minimalnim ometanjima i stajanjima,
  • kašnjenja i troškovi transporta su smanjeni,
  • dokumenti su pojednostavnjeni i standardizirani,
  • nema potrebe za depozitom (garancijom) na granicama tranzitnih država.

3. Prednosti za carinski sustav:

  • garantirano plaćanje carinskih i poreznih pristojbe u slučaju zloupotrebe (do 50 000 USD),
  • samo “bona fide” prijevoznicima je dozvoljeno korištenje TIR karneta – čime se povećava sigurnost sistema,
  • smanjena je potreba fizičke kontrole robe u tranzitu,
  • sistem olakšava carinsku kontrolu i popratnu dokumentaciju.

Za izdavanje TIR karneta i garantiranje operacija pod TIR karnetom u Bosni i Hercegovini ovlaštena je Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine – Udruženje međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta. Svi operativni poslovi koji se odnose na izdavanje TIR karneta odvijaju se unutar TIR odjeljenja Vanjskotrgovinske komore BiH.

Uputstvo za prijem u TIR sistem

Prijem u TIR sistem je proces koji se sastoji od tri faze:

Prva faza uključuje popunjavanje Prijavnog formulara i dostavljanje potrebne dokumentacije Udruženju, koje će primijeniti pravila TIR konvencije i izvršiti provjeru kako bi utvrdilo da podnosilac Prijave ispunjava uvjete za pristup TIR sistemu.

Nakon ispunjavanja odnosno nakon što osigurate potrebne dokumente i popunite obrasce, molimo Vas da nas kontaktirate na naše telefone kako bi smo zakazali sastanak u TIR odjeljenju, gdje ćemo obaviti dalje formalnosti vezano za pristup u TIR sistem.

Druga faza obuhvata pribavljanje odobrenja od Uprave za indirektno oporezivanje BiH odnosno utvrđivanje da li je podnosilac Prijave počinio više ozbiljnih prekršaja carinskih ili poreznih propisa.

Treća faza obuhvata sve ostale radnje do konačnog izdavanja TIR karneta korisniku.

Sve pojedinosti o postupku odobrenja pristupa u TIR sistem i dokumentima koje je neophodno dostaviti pogledajte na sljedećem linku: Procedura prijema i isključenja korisnika u/iz TIR sistema

1. Regionalni centri odnosno carinske ispostave Uprave za indirektno oporezivanje BiH ovlašteni da obavljaju pregled cestovnih vozila u dijelu ispunjenosti tehničkih uvjete za prijevoz pod TIR karnetom su na sljedećem linku:

2. Spisak i podatke o carinskim ispostavama (polaznim i odredišnim) unutar granica Bosne i Hercegovine u kojima se može započeti ili okončati TIR prijevoz su na sljedećem linku:

http://www.komorabih.ba/wp-content/uploads/2019/01/Popis_polaznih_odredisnih_TIR_ispostava_mart_2015.pdf

3. Spisak i podatke o graničnim prijelazima Bosne i Hercegovine prema susjednim državama preko kojih se može prevoziti roba pod TIR karnetom su na sljedećem linku:

Kako Vam možemo pomoci?

Kontaktirajte nas ako imate bilo kakvih pitanja.

  • COVID-19 Ažuriranje – primenljiva pravila u Italiji, teretni , putnički

    Vanredno stanje je produženo do 31. marta 2022. godine. Od 15. februara 2022. godine, radnici u privatnom i javnom sektoru stariji od 50 godina podliježu novoj obavezi vakcinacije za pristup radnom mjestu. Moraju da posjeduju i moraju da pokažu takozvani Super Green Pass „rafforzato“ (tj. pušten po završetku vakcinacije ili liječenja). Sva preduzeća će do

    2022-01-14
  • Ažuriranje Covid-19 – Nova 3G šema na radnom mjestu od 15. januara 2022. tereti, putnički

    Luksemburg će 15. januara 2022. uvesti novo pravilo za borbu protiv širenja korona virusa: „3G“ na radnom mjestu. Bit će slično postojećem pravilu u Njemačkoj. Svaki radnik, zaposlen ili samozaposlen, mora biti ili vakcinisan, izliječen ili testiran (na luksemburškom: geimpft, genesen, getest, dakle „3G“) da bi mu se dozvolio pristup svom radnom mjestu. Što se

    2022-01-14
  • EU-UK: Uvjerite se u ispravnost dokumenta potrebnih za carinske kontrole GB/EU

    Od 1. januara 2022. svako ko prevozi robu između Velike Britanije (GB) i Evropske unije (EU) preko granične lokacije Službe za kretanje vozila (GVMS) mora biti registrovan za korištenje ove usluge. IRU je obaviješten da 30% vozila koja stižu na prelaze Francuskog kanala (luke i Evrotunel) imaju nevažeće reference za teretna vozila (GMR). Ovo uzrokuje

    2022-01-11
  • Ažuriranje COVID-19: Ograničenja za putovanja u Švedsku

    Za ulazak u Švedsku potreban je negativan test na Covid-19, koji nije stariji od 48 sati, za sve strane državljane koji ne žive u Švedskoj. Test moraju imati svi stariji od 12 godina. Nažalost, švedska granična policija morala je da odbije jedan broj putnika koji su došli u Švedsku sa različitim autobuskim kompanijama, jer nisu

    2021-12-30
  • COVID-19 Ažuriranje – primenljiva pravila u Italiji, teretni , putnički

    Vanredno stanje je produženo do 31. marta 2022. godine. Od 15. februara 2022. godine, radnici u privatnom i javnom sektoru stariji od 50 godina podliježu novoj obavezi vakcinacije za pristup radnom mjestu. Moraju da posjeduju i moraju da pokažu takozvani Super Green Pass „rafforzato“ (tj. pušten po završetku vakcinacije ili liječenja). Sva preduzeća će do

    2022-01-14
  • Ažuriranje Covid-19 – Nova 3G šema na radnom mjestu od 15. januara 2022. tereti, putnički

    Luksemburg će 15. januara 2022. uvesti novo pravilo za borbu protiv širenja korona virusa: „3G“ na radnom mjestu. Bit će slično postojećem pravilu u Njemačkoj. Svaki radnik, zaposlen ili samozaposlen, mora biti ili vakcinisan, izliječen ili testiran (na luksemburškom: geimpft, genesen, getest, dakle „3G“) da bi mu se dozvolio pristup svom radnom mjestu. Što se

    2022-01-14
  • EU-UK: Uvjerite se u ispravnost dokumenta potrebnih za carinske kontrole GB/EU

    Od 1. januara 2022. svako ko prevozi robu između Velike Britanije (GB) i Evropske unije (EU) preko granične lokacije Službe za kretanje vozila (GVMS) mora biti registrovan za korištenje ove usluge. IRU je obaviješten da 30% vozila koja stižu na prelaze Francuskog kanala (luke i Evrotunel) imaju nevažeće reference za teretna vozila (GMR). Ovo uzrokuje

    2022-01-11
  • Ažuriranje COVID-19: Ograničenja za putovanja u Švedsku

    Za ulazak u Švedsku potreban je negativan test na Covid-19, koji nije stariji od 48 sati, za sve strane državljane koji ne žive u Švedskoj. Test moraju imati svi stariji od 12 godina. Nažalost, švedska granična policija morala je da odbije jedan broj putnika koji su došli u Švedsku sa različitim autobuskim kompanijama, jer nisu

    2021-12-30